Kvalitetsnotat

Overblik nøgletal Søndermarksskolen 22-23

Billede fra https://uddannelsesstatistik.dk/Pages/Institutions/631014.aspx

Diverse undersøgelser viser, at eleverne på Søndermarksskolen er glade for deres skole og klarer sig på et forventeligt niveau. De seneste resultater giver anledning til følgende aktiviteter i skoleåret 2023-24:

Elevtrivsel

• Medarbejderne inddrager eleverne når resultatet af målingen foreligger. Elevrådet gennemgår målingen og udarbejder Undervisningsmiljøvurdering, bl.a. på baggrund af målingen.

• Det besluttes helt decentralt på den enkelte årgang eller måske endda klasse, hvilke trivselsfremmende aktiviteter, der skal sættes i spil på baggrund af trivselsmålingen.

• Voksenstyrede pauseaktiviteter justeres på baggrund af behovet.

• AKT og Mellemform arbejder med systematik og handleplaner.

• Alle voksne arbejder i professionelle læringsfællesskaber og baserer større tiltag vedr. undervisning og trivsel på data

Elevfravær

• Den systematiske opfølgning på elevfravær fortsættes. Der tages kontakt til hjemmene og forældrene inddrages i, hvordan fraværet kan mindskes.

Kompetencedækning

• Vi arbejder med at styrke kompetencedækningen ved at uddanne lærere i de fag, som vi mangler lærere til. I dette skoleår er to lærere således i gang med læreruddannelsen og én pædagogmedhjælper er startet på pædagoguddannelsen.

• Der arbejdes med systematik omkring to voksne i undervisningen, så de kompetencer, som den enkelte voksen bringer ind i klasserummet, kommer i spil.