https://uddannelsesstatistik.dk/Pages/Institutions/631014.aspx
Trivselsmåling, Nationale overgangstests og FSA viser, at eleverne på Søndermarksskolen trives godt og klarer sig på et forventeligt niveau. De seneste resultater giver anledning til følgende aktiviteter i skoleåret 2024-25:
Læseindsatsen styrkes på alle klassetrin. Der afsættes 15 min. hver dag, som indledning på dagen, til læsning. Samtidig styrkes indsatsen for den faglige læsning på hele skolen. Læsevejledere og PLC-vejleder støtter indsatsen på hele skolen.
Elevtrivsel
- Der arbejdes med MOT-programmet i 7.-9. klasse og uddannes MOT-ivatorer, som skal arbejde med MOT i 5. og 6. klasse.
- Diverse fællesskabende initiativer styrkes fortsat (samlinger, fællesdage, venskabeårgange)
- Voksenstyrede pauseaktiviteter justeres løbende på baggrund af behovet
- Der arbejdes fortsat med systematik i AKT og Mellemform og Handleplansarbejdet styrkes for de elever, som har behov
Elevfravær
- Den systematiske opfølgning på elevfravær fortsætter. Der tages kontakt il hjemmene og forældrene inddrages i hvordan fraværet kan mindskes.