Diverse information

Sorgplan
Vi har en sorgplan, se PDF fil nedenfor, når “det, der ikke må ske, sker”. Fx. når
- et barn mister eller der opstår anden livskrise i nærmeste familie
- skolen mister en ansat eller en elev

Ordblindestrategi
Skolen følger Vejle Kommunes arbejde med ordblinde elever.

Min Uddannelse
Personalet arbejder i Min Uddannelse, hvor I som forældre kan finde information om undervisningen, fravær, alsidig udvikling, karakterer mm.

Find mere information her og kontakt evt. kirken: Sct. Nicolai Sogn

Skolemælk
Information om mælkeordningen på Skolemælk´s hjemmeside.

Forsikring
Forvolder en elev skade på personer eller ting i skolen er eleven erstatningsansvarlig, hvis der er handlet uagtsomt eller forsætligt.
- Familiens egen ansvarsforsikring dækker.
Sker der skade på en elevs ejendele eller bliver elevens ting stjålet i skolen, kan skolen normalt ikke gøres ansvarlig.
- Familiens egen indboforsikring dækker.

BYOD - Bring Your Ovn Device/medbring egen device
Vejle Kommune har vedtaget en digitaliseringsstrategi, som bygger på at skolen opfordrer til, at eleverne om muligt medbringer egne computere i undervisningen. Vi bruger overordnede begrebet "egen enhed/device". Skolen har laptops til de resterende elever, som kan bruges og eleverne kan også efter en kontrakt med forældrene, få den med hjem.

Vi anbefaler altid en laptop/bærbar computer, fremfor iPad eller lignende. Gerne en Chromebook som vi har god erfaring med. Det skal ikke være en "gamer computer", det er slet ikke sådan et niveau/behov, der er brug for. Den skal kunne gå på nettet uden stik og skal derfor have et netværkskort indbygget. Er der spørgsmål desangående, henvises til lærer og IT vejleder.

Skolen oplever yderst sjældent tyveri af medbragte computere. Der hvor der oftest er problemer, er hvis en elev glemmer sin ledning til opladning :-)

I tilfælde af, at en medbragt laptop/bærbar computer går i stykker i skolen, er det forældrenes egen indbo forsikring der dækker. Det er heller ikke så tit vi oplever dette, sker det, er det fx ved at en computer står tæt på kanten af et bord og der ved et uheld bliver skubbet til den.

Sorgplan

Shape Created with Sketch.