Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Børne- og læringssyn, pædagogisk praksis

Børne- og læringssyn, pædagogisk praksis

Børne- og læringssyn
Vi handler ud fra det perspektiv, at børn og unge grundlæggende gør det bedste, de kan, og børn og unge deltager i læringsfællesskaber, hvis de kan. Alle børn og unge har brug for struktur og rammer. De har brug for at vide, hvad der forventes af dem, og hvad de kan forvente sig. Børn har grunde til at gøre, som de gør, og disse grunde er forbundet med forhold i praksis, konteksten, omgivelserne og relationerne. Vi tror på, at alle børn og unge kan lære, og at mennesker lærer og udvikler sig i samspil med andre. Det er vores læringssyn. Beslutninger for den enkelte findes som udgangspunkt i fællesskabet og i den pædagogiske kontekst. Vi fokuserer på potentialer og ressourcer.

Pædagogisk praksis
Alle børn og unge skal rustes til livet. De skal udvikle kompetencer til at kunne forstå og begå sig i verden.
Det er vores opgave og ansvar at sætte rammerne og skabe de bedst mulige lærings- og udviklingsbetingelser for alle børn og unge. Figuren herunder udfolder, hvad der kendetegner vores pædagogiske praksis2, hvordan vi systematisk samarbejder om at udvikle vores pædagogiske praksis, og hvad der kendetegner god pædagogik og faglige rammer - SE PDF FILEN