Sygemelding af børn

Forældre skal melde barns fravær hver dag inden 09.00.

Møder jeres barn ikke i skole og får skolen ingen besked, kontaktes I elektronisk samme dag af jeres barns kontaktvoksen eller en fra teamet omkring klassen. Forældre skal via AULA  melde sygdom. Man kan kun sygemelde en dag af gangen. Er ens barn sygt flere dage i træk, skal man altså fortsat huske at sygemelde hver dag. Man kan melde syg enten på dagen inden kl 09.00 eller dagen før, efter kl 18. Den elektroniske sygemelding er kun til sygemelding.

Skolen vil registrere fravær som ulovligt fravær, hvis I ikke sygemelder jeres barn, eller hvis skolen ikke har givet tilladelse til fravær. Ved højt fravær/ulovligt fravær, vil skolen indkalde jer forældre til et fraværsmøde, mhp. dels af få fraværet ned og dels at komme i dialog med jer forældre om årsagerne til fraværet.

Skolen registrerer også for sent fremmøde. Jeres barn skal være klar til at deltage i undervisningen kl. 08.00. Møder børn ofte for sent, vil dette også være grundlag for et fraværsmøde på skolen.

Andet lovligt fravær/fri skal stadig skrives som besked til kontaktpersonen, eller hvis det drejer sig om længere tid, til en leder.