SFO & Klub

Søndermarkskolens Skole Fritids Ordning
Tilmelding SFO: Klik her.

Leg & fællesskab i fritiden
SFO 1 0.-3.klasse

SFO SFO

SFO 2/Klubben 4.-6.klasse

Fra Klubben Fra Klubben

SFO/Klub er et fritidstilbud til børn på Søndermarksskolen fra 0.-6.klasse.

Dagene i SFO har en tydelig genkendelig struktur. På den store tavle i vores fællesrum, kan man se hvilke aktiviteter der er i gang denne dag, og hvilke voksne, der varetager aktiviteten.

Når skoledagen er slut, har alle SFO-børn en udendørs pause. Når pausen er ovre, tilbyder vi et let eftermiddagsmåltid.

Dagens aktiviteter åbner op, og børnene melder sig på. Vi planlægger aktiviteter med afsæt i Mål & indholdsbeskrivelser i Vejle kommune.

Vi laver mange forskellige aktiviteter, hvor vi forsøger at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn. Derudover er der rum for medbestemmelse, når der skal vælges dagens aktivitet.
Vi har ofte:

• Aktiviteter i hal/gymnastiksal
  • Udendørslege
  • Bålaktiviteter
  • Spillecafé
  • Kreaværksted

Derudover tilbyder klubben digitale spil og bruger online spilleplatforme som en mulig aktivitet.

Søndermarksksolens SFO vil gerne kendes på:

• Her er trygt at være
  • Her er plads til leg & læring
  • Her er plads til forskellighed
  • Her er nærværende voksne – der gerne vil lege med
  • Her er rollemodeller, som viser og hjælper på vej
  • Her er en genkendelig hverdagsramme
  • Her er aktiviteter i børnehøjde
  • Her er aktiviteter, som inviterer og styrker fællesskabet mellem børn

De pædagoger, som børnene kender fra klasserne, er de pædagoger, som også arbejder i vores SFO/klub. Herved forsøger vi at skabe en god overgang samt en tydelig sammenhæng mellem skole & fritid. Derudover har vi ofte en pædagogstuderende samt nogle pædagogmedhjælpere, som bidrager ind i vores hverdag.

Vi kommunikerer med jer forældre over AULA ligesom i skolen.

I kan i AULA oprette individuelle aftaler for jeres barn bl.a. i forhold til afhentning, selvbestemmer, fritidsaktiviteter m.v.

I kan vælge forskellige SFO-moduler til jeres barn- se mere om dette på Vejle kommunes hjemmeside via dette link: Her kan I også tilmelde jeres barn.